/

Авіапромисловці вимагають від Уряду фінансування аерокосмічної галузі

На засіданні Української авіакосмічної асоціації, яке відбулося у січні в Києві, заступник директора департаменту формування політики авіаційної і космічної галузі Мінстратегпрому Андрій Чабанов заявив, що гроші на авіапроекти у бюджеті відсутні.

«На жаль, Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» фінансування заходів Державної цільової науково-технічної програми розвитку авіаційної промисловості на 2021—2030 роки не передбачено».

ДП «Івченко-Прогрес», наприклад, вкладає власні кошти в розроблення двигунів спільно з Арабськими Еміратами, Китаєм, країнами Європи, Туреччиною. «В останній активно розвивається виробництво безпілотників, бо фірмі Baykar держава щорічно виділяє 500 млн дол. Це майже стільки само, скільки Україна планує виділити на Програму, розраховану на 10 років (33,9 млрд грн. — Авт.). Не дивно, що Туреччина щороку приймає одну тисячу співробітників в авіабудівну галузь, — наголосив директор, генеральний конструктор ДП «Івченко-Прогрес» Ігор Кравченко.

Якщо буде підтримка держави, і українська молодь піде в аерокосмічну галузь. За інформацією голова профспілки авіабудівників і машинобудівників України Яреми Жугаєвича нині чисельність працюючих у галузях ОПК в Україні становить 105,6 тис. осіб, але цього недостатньо:

«Це замало для країни, яка перебуває у стані війни. Кількість працівників авіабудівної галузі сягає 42% від загальної чисельності. Проте замість того щоб збільшувати кількість наших робочих місць, Україна закуповує… французькі вертольоти, а тепер планує придбати французькі літаки.Це негативно вплине на національний ринок авіабудування: скоротяться робочі місця, натомість авіапромисловість Франції зміцниться»

За інформацією ДК «Укроборонпром» авіаційні підприємства концерну збільшили обсяги виробництва на 40%, або на понад 4 млрд грн. Але авіапромисловці зазначають, що в переважній більшості це зростання відбулося за рахунок ДП «Антонов». Ці цифри не можуть заспокоювати. Адже не йде мова про серійне виробництво літаків, окрім Ан-178. В основному – це ремонт авіаційної техніки.

За словами генерального директора ДП «Антонов» Сергія Бичкова необхідно посилити програми з імпортозаміщення авіаційних агрегатів:

«З метою імпортозаміщення за програмою Ан-178 ми залучаємо до виготовлення комплектуючих дедалі більше вітчизняних підприємств. Скажімо, раніше шасі виробляв російський «Гидромаш», тепер це виконує «Південмаш», рульові машинки випускає Харківський авіазавод, системи керування — київський завод «Екран», цільове керування літаком створює харківський «Хартрон»,

В Українській авіакосмічній асоціації вважають неприйнятним відсутність бюджетного фінансування галузевої держпрограми. Тому 19 січня авіапромисловці звернулися до Уряду з вимогою почати фінансувати авіаційну галузь. 

Залишити відповідь

Your email address will not be published.