/

Президент “Укравіапрому” Віктор Попов: до кінця року треба створити холдинг “Аерокосмічні системи України”

13 липня, Верховна Рада України проголосувала у другому читанні та в цілому законопроєкт №3822 “Про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності”. Закон передбачає ліквідацію державного концерну “Укроборнпром” і створення галузевих холдингів, до складу який увійдуть підприємства концерну.

Зокрема підприємства аерокосмічної галузі увійдуть до холдингу “Авіакосмічні системи України”. Авіапромисловці наполягають, щоб холдинг був створений до кінця року, а наглядові ради підприємств складалися з українських фахівців. Про це заявив президент асоціації “Укравіапром” Віктор Попов.

– Завдання, яке сьогодні ставить Президент Володимир Зеленський – реформування ОПК в цілому і авіакосмічної галузі зокрема шляхом створення державних холдингів та корпоратизації. До кінця року «Укроборонпром» повинен бути реформований і створені галузеві холдинги, зокрема “Авіакосмічні системи України”, які перейдуть під управління Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості. Наше ключове побажання полягає в тому, щоб щоб це відповідало насамперед особливостям економіки України, міжнародному досвіду та найголовніше – необхідно врахувати в цьому законопроекті думку фахівців в цих галузях , менеджменту, трудових колективів, – зазначив Віктор Попов.

За словами президента асоціації “Укравіапром” неможна допустити помилок, при корпоратизації “Укрзалізниці” та “Нафтогазу”, коли членами наглядових рад підприємств стали непрофільні спеціалісти.

– Ключову роль у формуванні наглядових рад на підприємствах аероспейсу і ОПК буде відігравати Мінстратегпром. Наша вимога полягала в тому, що серед членів наглядових рад повинні бути профільні фахівці і перш за все українські. Також заробітні плати членів наглядових рад повинні бути пропорційними зарплатам менеджменту підприємств і середній зарплаті по галузі, – підкреслив Віктор Попов.

До холдингу увійдуть державні авіапромислові підприємства, зокрема Харківський авіазавод, який сьогодні перебуває у стані банкрутства і займається лише епізодичним ремонтом літаків. Президент “Укравіапрому” зазначив, що реформування галузі і створення холдингу дасть змогу залучити інвесторів і відновити серійне виробництво літаків на ХАЗі.

– На прикладі Харківського авіазаводу можна зробити висновок: сьогодні в ХАЗ неможливо залучити інвестора, ні внутрішнього, ні зовнішнього. Підприємство обтяжене боргами, неефективно управляється. Менеджмент заводу зв’язаний по руках і ногах при прийнятті управлінських, господарських рішень. Але тотальне акціонування і приватизація – це теж не панацея. Є світовий досвід ефективної роботи державних компаній. В Україні найбільш показовий приклад – це КБ «Луч». Проте робота таких високотехнологічних підприємств неможлива без державного протекціонізму, який перш за все полягає у внутрішньому державному замовленні. На прикладі КБ «Луч» ми бачимо ефективну роботу держпідприємства. Такий рівень державного протекціонізму повинен бути і для ХАЗу, тоді підприємство зможе відновити серійне виробництво літаків. Але якщо дивитися вперед, у перспективу, то, звичайно, потрібно акціонуватися і тоді можна залучити внутрішнього або іноземного інвестора, – підкреслив Віктор Попов.

Залишити відповідь

Your email address will not be published.